آموزش عربی برای گردشگری معهد الضاد لتعليم العربية للناطقين بغيرها في ايران A.L.I-Arabic Language Institute in Iran آموزش آکادمیک ، علمی و روشمند زبان بهره مند از اساتيد خبره و كار آزموده  برگزارى دوره ها در کوتاه ترین زمان با نتایج درخشان انضباط آموزشى و ادارى و كيفيت بالاى آموزشی برگزار كننده دوره هاى متنوع، منظم و مستمر  بهره مند از متد، شيوه نامه و كتب انحصاری لغه الضاد ، قواعدالضاد و معجم الضاد

المخ الثنائي اللغة (مغز دو زبانه) – سطح پیشرفته

المخ الثنائي اللغة (مغز دو زبانه) - سطح پیشرفته

ویدئو ” المخ الثنائي اللغة (مغز دو زبانه) ” ، مربوط به آموزش مکالمه فصیح است و مناسب سطح پیشرفته می باشد.


اطلاعات فیلم :

  • عنوان : المخ الثنائي اللغة (مغز دو زبانه)
  • زمان به دقیقه : ۰۲:۱۸ دقیقه
  • سطح : پیشرفته


متن فیلم : المخ الثنائي اللغة (مغز دو زبانه)

۱-  من هو الشخص الثنائي اللغة ؟
۱- فرد دو زبانه کیست؟
الف- هناك لغات عديدة في العالم
الف- زبان های  مختلفي در دنیا وجود دارد
و يتجاوز عدد المتحدثين بلغتين أو أكثر تقديرا عدد ما يتحدثون لغة واحدة.
و تعداد گویشوران دو یا چند زبان از تعداد گویشوران یک زبان بیشتر است.
ب- في الهند مثلا :
ب- به عنوان مثال، در هند،
يتحدث العديد من الأطفال لغتين أو ثلاثا من اللغات المعترف بها هناك و عددها ثلاث و عشرون لغة.
بسیاری از کودکان به دو یا سه زبان از بیست و سه زبان شناخته شده در آنجا صحبت می کنند.
۲- فوائد التحدث بلغتين
۲- فواید سخن گفتن به دو زبان
الف-كما يعتقد في الماضي
الف- همچنین در گذشته بر این باور بودند 
 أن التحدث بلغتين
که صحبت کردن به دو زبان
 يؤدي إلى بطء التعلم عند الأطفال.
باعث کندی یادگیری در کودکان می شود.
ب-الآن ترجح الأبحاث
ب- اکنون تحقیقات حاکی از آن است
أن النّشاط الإضافي الزائد الذي يقوم به المخ ثنائي اللغة لاختيار الكلمات ( كلب،dog)
که فعالیت اضافی مغز دو زبانه برای انتخاب کلمات ممکن است 
قد يُحفّز أنشطة المخ الأخرى
فعالیت های دیگر مغز را به حركت وادارد
مما يؤدي إلى تحسّنِ التركيز و القدرة على ممارسة عدة مهام و الذّاكرة
که منجر به بهبود تمرکز و توانایی انجام چندین کار و تقویت حافظه می شود،
و إن كان البعض لايقتنع بهذا.
اگر چه برخی افراد اين موضوع را قبول نداشته باشند.
ج- بل أن هناك دراسة
ج- حتی مطالعه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد 
ترجح أنّ الأطفال الذين يتحدثون لغتين أو أكثر
کودکانی که به دو یا چند زبان صحبت می‌کنند
ينمون عاطفيا أسرع
از نظر عاطفی سریع‌تر رشد می‌کنند 
و لو صحّ هذا
و اگر این درست باشد،
فهل يستفيد الأطفال المصابون بالتوحُّد مثلا من تعلم لغة ثانية.
برای مثال، آیا کودکان اوتیستیک از یادگیری زبان دوم سود می برند؟
۳-  تغييرات في المخ
۳- تغییرات در مغز
الف-بعد إجراء مسح على أدمغة طلبة قبل و بعد تعلم اللغات
الف- پس از اسکن مغز دانش‌آموزان قبل و بعد از یادگیری زبان، 
اکتشف العلماء زيادة كثافة المادة الرمادية التي تعالج المعلومات .
دانشمندان متوجه شدند که حجم ماده خاکستری که مسوول پردازش اطلاعات است، افزایش پیدا می کند،
أما ثنائي اللغة من كبار السن
اما در مورد افراد دو زبانه مسن‌تر، 
فقد تزداد لديهم المادة البيضاء التي تربط الاتصالات بين أجزاء المخ عصبيا
ماده سفیدی که اتصالات بین بخش‌های مغز را به هم متصل می‌کند ممکن است از نظر عصبی افزایش یابد.
۴-  فوائد عند التقدم في السن
۴- فواید به هنگام پیری 
الف-فوائد ثنائية اللغة تظهر أكثر في مرحلة لاحقة من العمر
الف- فواید دو زبانگی بیشتر در مراحل بعدی زندگی ظاهر می شود.
ب- دراسات اُجريت على مرض الزهايمر في الهند
ب- مطالعات انجام شده در مورد بیماری آلزایمر در هند 
و کانت تشير إلى تأخر ظهور أعراض لدي ثنائي اللغة بعد نحو خمس سنوات مقارنة بغيرهم.
حاکی از تاخیر در شروع علائم در افراد دو زبانه پس از حدود پنج سال نسبت به سایرین بود.
ج-يبدو أن مخهم أكثر قدرة على تأقلم مع الأضرار الناتجة عن المرض
ج-به نظر می رسد که مغز آنها توانایی بیشتری برای خوگرفتن و عادت کردن با آسیب های ناشی از بیماری دارد.
د-التعلم في الصغر يفيد المخ في مرحلة لاحقة من العمر
د- یادگیری در دوران کودکی برای مغز در مراحل بعدی زندگی مفید است،
غير أنه أيضا يفيد من يتعلم في الكبر
ولي يادگیری در دوران کهنسالی نیز مفید است 
و إن كان هناك جدل حول فائدة هذا و مداه.
اگر چه در مورد فائده و میزان تاثیر آموختن در بزرگسالی اختلاف وجود دارد.
و- هناك الكثير من الإثارة و الخلاف حول فوائد التحدث بلغتين 
و – در مورد مزایای صحبت کردن به دو زبان، بحث و جدل زیادی وجود دارد، 
و لكن هناك فائدة أكيدة اما یک مزیت قطعی این است که
و هي أنه يمكنك التحدث لعدد أكبر من الناس حول العالم. 
 می توانید با افراد بیشتری در سراسر جهان صحبت کنید.

.

 


صفحات ما در فضای مجازی :

دیدگاه کاربران
  • م.م ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

    منی که جز کلمه «کند شدن» معنی بقیه رو بدون نگاه کردن به ترجمه فارسی فهمیدم سطحم چجوره؟

    • مدیریت سایت ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

      با سلام و وقت به خیر
      دوست عزیز این خیلی خوب است که شما این متن را به طور کامل متوجه شده اید ولی باید در نظر داشته باشیم، هدف، مکالمه و صحبت کردن است لذا پیشنهاد می شود که از طریق راه های ارتباطی ارسال شده در آزمون تعیین سطح شرکت نمائید. تعیین سطح به صورت رایگان و آنلاین با حضور مدرسین مجرب معهدالضاد برگزار می گردد.
      پشتیبانی از طریق تماس : | ۰۹۳۵۵۵۸۳۳۵۴ ۰۹۳۳۹۰۷۹۹۲۰| ارتباط با ما در تلگرام : ۰۹۰۳۶۸۷۸۳۵۶ | ایتا و بله : ۰۹۳۵۵۵۸۳۳۵۴| شماره تماس ثابت : ۰۲۱۶۶۱۷۶۰۱۷

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *