آموزش عربی برای گردشگری معهد الضاد لتعليم العربية للناطقين بغيرها في ايران A.L.I-Arabic Language Institute in Iran آموزش آکادمیک ، علمی و روشمند زبان بهره مند از اساتيد خبره و كار آزموده  برگزارى دوره ها در کوتاه ترین زمان با نتایج درخشان انضباط آموزشى و ادارى و كيفيت بالاى آموزشی برگزار كننده دوره هاى متنوع، منظم و مستمر  بهره مند از متد، شيوه نامه و كتب انحصاری لغه الضاد ، قواعدالضاد و معجم الضاد

نیم نگاهی به یک نظام آموزشی

نیم نگاهی به یک نظام آموزشی

اگر تحصیلات دورهی دبیرستان را به پایان رسانده اید، اگر دانشجو هستید یا احتمال فارغالتحصیل دانشگاه، ساعتی را به دستاوردهای آموزشی خود تا به امروز فکر کنید، به اطلاعات عمومی که در مدرسه و دانشگاه به دست آوردهاید به معلومات تخصصی که از آن برخوردارید، به نقش و فایده ی عملی اندوخته های علمی خود در زندگی واقعی بیاندیشید، به تناسب و تأثیر تحصیلات شما در زمینه ی شغلی خود و…

چند درصد از اطلاعاتی که در دانشگاه کسب کرده اید امروز به کارتان می آید؟ چه مقدار از کل مواد آموزشی که در طول تحصیلات خود آموخته اید، امروز جزء آموخته های شما محسوب می شود؟ اگر در امتحاناتی که شش ماه پیش گذراندید و معدل ۹۰ % را کسب کردید، امروز شرکت کنید چه معدلی را به دست میآورید؟! ۶۰ % یا ۴۰ %  و یا . . . ؟

پس از گذشت یک یا دو سال چه نمراتی را خواهید گرفت؟

آیا میدانید اندکی پس از پایان دورهی تحصیلات دانشگاهی، اکثر فارغ التحصیلان به ویژه در رشته های انسانی بین ۸۰ % تا ۹۰ % از آموخته های خود را از دست میدهند؟ ! آیا میدانید این میزان با گذشت زمان افزایش یافته و در نهایت پس از چند سال چیزی از آن معلومات باقی نمی ماند؟!
به جزوه هایی که انباشته اید و کتاب هایی که خریده اید سری بزنید. آیا امروز نصیبی از محتوای آن در ذهن خود دارید؟ آیا مالک معلومات نهفته در آنها هستید یا مالک جزوه و کتاب؟! آیا این اطلاعات، بالقوه در ذهن شماست یا آنها را در دل انبوهی از کاغذ دفن کردهاید؟! آیا جزوه بر میدارید که بیاموزید یا واقعیت این است که نوشته اید تا فراموش کنید؟! به راستی سهم شما امروز از آن چه در مدرسه و دانشگاه آموخته اید چیست؟ آیا چیزی جز تودههای انبوه کاغذ در قالب جزوه و کتاب در کتابخانه یا انباری است ؟!

 

  • عنوان کتاب: « زبان را ببلعید، مزمزه نکنید » روان شناسی و روش شناسی یادگیری زبان دوم
  • درباره کتاب: اصلاح الگوی یادگیری و آموزش شیوه ی یادگیری زبان های خارجی با رویکردی روانشناختی
  • مورد تأیید و مصوب شورای پژوهشی کانون زبان ایران (چاپ اول ۱۳۸۸)

 

معرفی مولف :

”مهدى اصغرى” بيش از ٢٥ سال سابقه ى تدريس، تأليف، پژوهش، ترجمه، جذب و تربيت مدرس و مديريت آموزشي در دانشگاه ها، حوزه ها، و مؤسسات آموزشى كشور دارد. وى تأليف كتب را از سال١٣٧٩ آغاز و ظرف نزديك به ٢٠سال، كتاب ها را به پشتوانه بازخورد چند هزار ساعت تدريس در صدها كلاس، بارها ويرايش و به روز رسانى كرده است.

 

برای سفارش از طریق پورتال آموزشی معهدالضاد ؛ درخواست خود را ثبت کنید.